Maandag 10 februari 2025, is de derde editie van de IkSwitch.nu-campagne van start gegaan in Limburg. Deze campagne richt zich op het stimuleren van hybride werken, zodat werknemers flexibeler kunnen omgaan met hun werktijden en werklocatie. Dit draagt bij aan minder drukte op de weg en in het openbaar vervoer, een efficiënter gebruik van reistijd en een betere werk-privébalans.
IkSwitch.nu is een overkoepelende campagne die automobilisten in Brabant en Limburg motiveert om bewuster na te denken over hun reisgedrag. Op www.ikswitch.nu staat een tool waarmee werknemers inzicht krijgen in wat hybride werken voor hen kan opleveren. Denk aan voordelen zoals tijdsbesparing, kostenbesparing of CO2 reductie.
Benieuwd wat de switch voor jou kan betekenen? Ga via deze link direct naar de rekentool.
Deze campagne loopt vijf weken en is een initiatief van de provincies Noord-Brabant en Limburg, verenigd in SmartwayZ.NL. De campagne wordt uitgevoerd in samenwerking met marketing- en reclamebureau Scheepens en de uitvoeringsorganisaties Trendsportal, Midden-Limburg Bereikbaar en Zuid-Limburg Bereikbaar.
Tijdens een eerdere campagne in Brabant, in december 2024, gaf 17,2% van de respondenten aan vaker thuiswerken te overwegen. Dit laat zien dat bewustwording bijdraagt aan gedragsverandering. Hybride werken helpt om de spits te vermijden, reistijd beter te benutten en mobiliteit efficiënter te organiseren.
Voor werkgevers die positief staat tegenover thuiswerken is een toolbox ontwikkelt. De inhoud van de toolbox kun je op deze pagina gratis downloaden.
Tom Jacobs
Programmamanager
+31 (0)6 55 23 98 86
tom.jacobs@trendsportal.nl
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen!